§1
Postanowienia wstępne
1.Sklep internetowy AmelYouMe dostępny pod adresem internetowym www.amelyoume.pl, prowadzony jest przez Justynę Wypchło prowadzącą działalność gospodarczą Justyna Wypchło AmelYouMe, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 9482306735, REGON 521488857.
§2
Definicje zawarte w Regulaminie
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą Justyna Wypchło AmelYouMe, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki,NIP 9482306735, REGON 521488857 .
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Sklep – sklep internetowy, w ramach którego przedstawiane są Produkty, prowadzony przez sprzedawcę w ramach sklepu internetowego.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron,
z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
RODO -Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych– ustawa z dnia 04 luty 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( tekst jednolity: Dz.U. z 2019 roku, poz.1231 z późniejszymi zmianami).
Ustawa o prawach konsumenta– ustawa z dnia 30 maj 2014 roku o prawach konsumenta ( tekst jednolity: Dz. U. Z 2014 roku , poz. 827 z późniejszymi zmianami).
Newsletter– elektroniczny biuletyn opracowany przez Sprzedawcę cyklicznie oraz obejmujący informację, treści, materiały zdjęciowe lub filmowe dotyczące Produktów, w tym prezentowanych w Sklepie, sposobu funkcjonowania sklepu lub Serwisu Internetowego, a także trendów kierunków rozwoju w branży biżuteryjnej, artystycznej lub pokrewnej, jak również informacji handlowych dotyczących Sprzedawcy, przesyłany przez Sprzedawcę Użytkownikom, którzy dokonali zapisu na Usługi Newsletter.
§3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: ul.Konarskiego 37 lok. 48, 26-110 Skarżysko-Kamienna
2. Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@amelyoume.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48791 959 920
4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
5. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9:00 – 15:00.
§4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
1. Komputer lub inne urządzenie ( laptop, tablet, smartphone itp.) z dostępem do internetu.
2. Dostęp do poczty elektronicznej.
3. Przeglądarki internetowe.
4. Włączona obsługa plików Cookies oraz JavaScript
§5
Informacje ogólne
1.Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2.Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
5. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny);
2. Należy wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
5.Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1.Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. Paczkomaty InPost
b. Kurier InPost
c. Poczta Polska Kurier48
d. DPD Pickup
e. DPD Kurier
2.Sprzedawca udostępnia następujące metody płatności:
a. Płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Przelew 24.
b. Płatność za pobraniem- zapłata następuję do ręki kuriera, który dostarcza przesyłkę z kupionym Produktem.
c. Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy- płatność należy dokonać na rachunek bankowy numer: 33 1090 2590 0000 0001 5000 9709 ( Santander Bank Polska S.A.)
Justyna Wypchło AmelYouMe
ul. Konarskiego 37 lok 48
26-110 skarżysko-Kamienna
NIP: 9482306735
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§8
Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez Klienta:
5.A w przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin (dotyczy produktów robionych na zamówienie).
B W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski.
c. Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europejskiej.
d. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Dostawa i zwroty” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
§9
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Nie dotyczy to przedmiotów złożonych na specjalne zamówienie i robionych pod indywidualny wymiar.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta w ramach jednego zamówienie zakupił więcej niż jeden Produkt, odstąpienie może dotyczyć wszystkich lub tylko wskazanych w oświadczeniu o Odstąpieniu, z zastrzeżeniem że w przypadku gdy Produkt sprzedawany jest jako komplet, zestaw lub pakiet, odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu lub pakietu.
4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
7. Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji.
d. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
e. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
f. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
g. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
h. Konsument na prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będącego wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczność do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu np.: usuniecie metki, doprowadzenie do widocznych uszkodzeń Produktu, w tym trwałych wytarć, zarysowań, zabrudzenia lub zmian w kolorze użytych materiałów, świadczących o długotrwałym i intensywnym użytkowaniu Produktu( w tym powstałych na skutek namoczenia, kąpieli bez uprzedniego zdjęcia i zabezpieczenia Produktu, zapocenie, kontakt z kosmetykami lub detergentami itp.) uszkodzeń części Produktów( zapięć, zawieszek, kamieni itp.) rozerwanie, pęknięcie, obluzowanie lub wygięcie Produktów ipt. W szczególności jeżeli takie użytkowanie nastąpiło w sposób sprzeczny z zasadami użytkowania i pielęgnacji Produktów.
9. W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
11. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
12. W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
13. O świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
14. W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§10
Ochrona własności intelektualnej
1. Wszelkie treści, informacje, dane, teksty, grafiki, opisy, jak również materiały zdjęciowe lub filmowe, animacje i tym podobne elementy udostępnione Użytkownikom przez Sprzedawcę w ramach Serwisu Internetowego,w tym jego wygląd, kolorystyka jako całość, a także wiadomości Newsletter oraz inne wiadomości kierowane do Użytkowników i zawierające informacje handlowe, jak również wszelkie Treści i Materiały projekty Produktów jak również ich opakowania, a także logo i znak towarowy „AmelYouMe”, stanowią własność intelektualną Sprzedawcy i są objęte ochroną wynikającą z przepisów Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku- Prawo własności przemysłowej, czy też ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie bez danych. Treści i Materiały, Projekty oraz Znaki nie mogą być kopiowane, pobierane, rozprowadzane, publikowane, zmienione, łączone/kompilowane z innymi utworami, rozpowszechniane ( w szczególności z wykorzystaniem Internetu) lub inaczej wykorzystane w jakikolwiek sposób jakiejkolwiek formie, w części lub całości, w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu. W szczególności zabronione jest jakiekolwiek kopiowanie Projektów prezentowanych w Serwisie Internetowym lub odnoszących się do Projektów zakupionych w Sklepie.
§11
Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
4.Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
5.Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
6.W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego,
o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1.Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe przetwarzane są przez Justyna Wypchło zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami RODO.
3.Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
4.Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
c. Klient ma prawo do: żądania od Sprzedawcy dostępu do danych osobowych Klienta oraz ich sprostowania (zgodnie z art. 15 i 16 RODO), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych (zgodnie z art. 17 i 18 RODO), wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych (zgodnie z art. 21 RODO), przenoszenia danych osobowych (zgodnie z art. 20 RODO), wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)..
d. Sprzedawca oświadcza i zapewnia, że stosowane przez nią środki organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa procesom przetwarzania danych osobowych odpowiadają wymaganiom określonym w RODO, w szczególności postanowieniom art. 32 RODO.
e. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§14 Postanowienia końcowe
Wszystkie produkty wykonywane są ręcznie z dużą dbałością i perfekcją . Bazujemy jedynie na naturalnych kamieniach, które w połączeniu ze srebrem próby 925 złoconym 24 karatowym złotem, są doskonałą alternatywą biżuterii wykonanej ze złota.
Należy pamiętać, że trwałość powłok złocenia na biżuterii zależy przede wszystkim od sposobu użytkowania i dbania o nią. Aby spowolnić proces naturalnego ścierania warstwy złocenia.
Zalecamy:
– Biżuterię należy nakładać na czystą skórę. Nie można rozpylać bezpośrednio na kamienie perfum ani innych substancji chemicznych. Należy zawsze poczekać, aż balsam zupełnie się wchłonie i dopiero wtedy nałożyć biżuterię.
-Nie powinno się jej trzymaj luzem w torebce lub szkatułce, gdyż grozi to splątaniem się lub porysowaniem kamieni.
– Należy dbać o to, by kamienie nie miały kontaktu z chemią domową. Należy zawsze ją zdejmować przy wykonywaniu czynności domowych.
– Chroń swoją biżuterię przed uderzeniami o twarde powierzchnie, szarpnięcia – unikniesz zerwania łańcuszka. Zarówno perły, jak i kamienie są materiałami delikatnymi i podczas upadku mogą się zarysować lub potłuc.
-Biżuterię z kamieni można co jakiś czas przetrzeć lekko zwilżoną szmatką, ale nigdy nie powinno się ich mocno trzeć, zanurzać w wodzie lub szczotkować.
– Biżuterię należy zdjąć podczas uprawiania sportu – kamienie nie lubią słonej wody, więc nie przepadają również za potem.
– Należy unikać kontaktu biżuterii ze słoną wodą, chlorem oraz innymi silnymi związkami chemicznymi.
– Idąc pod prysznic czy do wanny również należy zdjąć biżuterię.
– Biżuteria z kamieni nie lubi wilgoci, dlatego nie można przechowywać jej w łazience.
-Należy przechowywać biżuterię w suchych pomieszczeniach najlepiej przechowywać w miękkich woreczkach lub drewnianych szkatułach, szufladach.
– Kamienie szlachetne należy trzymać w miejscu niezbyt narażonym na uporczywe działanie promieni słonecznych
-Szczególną uwagę należy zwrócić na najdelikatniejsze kamienie, które łatwo ulegają porysowaniu przez inne dlatego najlepiej je od siebie odseparować.
Niewielka zmiana barwy biżuterii, zarysowania czy też mechaniczne ścieranie złocenia, nie wynika z wady produktu i nie podlega reklamacji.
Jak dobrać rozmiar biżuterii?
W opisie każdego produktu zamieszczona jest informacja o jego rozmiarze, a w przypadku nieregularnych lub nietypowych kształtów podana jest informacja na jaki obwód szyi/nadgarstka pasuje.
Jeśli wybierają Państwo bransoletkę należy zmierzyć obwód nadgarstka miękkim centymetrem krawieckim w jego najszczuplejszym miejscu. Proszę nie dodawać luzu, dobieramy rozmiar tak,że bransoletka elegancko się układa i nie uciska.
Jeśli wolą Państwo by bransoletka przylegała do nadgarstka proszę o napisanie informacji w komentarzu razem z dokładnym obwodem nadgarstka na jaki ma zostać wykonana.